Bokningsregler för Skogaby Golfklubb hittar du nedanför bokningsschemat

Bokningsregler

Ömsesidig respekt för klubbens personal, gäster, medlemmar och medspelare är något vi värdesätter högt på Skogaby GK.

Vi har tidsbokning under hela säsongen alla dagar 06:00-20:00 om inget annat har angivits. Det går att ha upp till 5 samtidiga bokningar, varav max 3 på helg.

Bokning av tider görs i första hand via Min Golf där lediga starttider visas eller per telefon 0430-601 90 obegränsad tid före aktuell speldag. Samtliga spelare i bollen skall namnges med namn och golf-ID.

Skärtorsdagen, valborgsmässoafton, dag efter Kristi himmelfärdsdag samt midsommarafton räknas som helgdag.

För att kunna boka tid på vår bana krävs att du har ett aktivt medlemskap i en golfklubb samt ett hcp på max 54. Vi har en maxgräns på total hcp i en starttid på 144.

Är du nybörjare under utbildning hos oss (är medlem i Skogaby GK eller har gått nybörjarkurs hos oss men ännu inte uppnått hcp 54) kan du boka tider via telefon eller i receptionen i sällskap med en spelare som själv har max hcp 36,0.

Banan är stängd för banarbete tisdagar 06:00-09:00

Ankomstanmälan ska ske senast 15 minuter före starttid via mobilen eller i terminalen utanför receptionen för samtliga spelare i bollen. Har detta inte skett förlorar spelaren rätten till sin starttid och receptionen kan fylla på med väntande spelare. Du bör befinna dig på 1:a tee 5 minuter före din starttid.

För bästa spelrytm på banan har receptionen rätt att fylla upp till 4- respektive 3-bollar eller para ihop två 2-bollar till en 4-boll vilket kan innebära att du får en justerad starttid. Vid sammanläggning av tider flyttas spelare så långt det är möjligt till den senare av tiderna men max 20 minuter senare.’

Hund får följa med på banan förutsatt den är kopplad.

Avbokningsregler

En bokad tid som inte ska användas ska avbokas så snart som möjligt men senast 2 timmar innan bokad starttid för att kunna ge möjlighet för andra medlemmar eller gäster att boka tiden. Reglerna gäller hel bokning likväl som enstaka spelare.  Avbokning görs via Min golf eller till vår reception under öppettider, avbokningar kan inte göras via e-post.

Introduktionskort

Du som innehar ett introduktionskort (SGF, HGDF, NGU, GAF, PGA, SGA) är välkommen att besöka vår klubb i studiesyfte inkl. fritt spel. För spel med introduktionskort behöver du kontakta oss minst två dagar i förväg, ta i första hand kontakt med din kollega på vår klubb. Vid deltagande i tävling, företagsgolf och golfpaket kan ovanstående kort ej användas. Möjlighet till spel för innehavare av ovanstående kort gäller en gång per år, i mån av plats. (HGDFs introduktionskort gäller vid spel 2 gånger per år i Hallandsklubbarna)